čtvrtek 6. srpna 2009

Okna: Pokusná poptávka 2008 – výsledky

Je tomu přesně rok, kdy jsme cvičně mapovali nabídku dřevěných a plastových oken na našem trhu. Sepsali jsme si, jaké rozměry budou rámy jednotlivých oken mít, jaké části budou fixní a jaké otvíravé, a vyplnili jsme a zaklikali data do webových poptávkových listů celé řady výrobců.
Co nás potěšilo, byl fakt, že odpověděli prakticky všichni. Méně potěšující už bylo, že mnozí nám zaslali cenovou nabídku na okna se zasklením o izolačních parametrech, které jsme rozhodně nepoptávali. Tu a tam se stalo i to, že přišla nabídka na čistě bílá okna, bez nacenění poptávaných barevných úprav – že by pokus o cenovou vábničku?
Poptávali jsme dvojí standard: jednak okna s dvojskly s Ug 1,1 (plastová s barevnou folií a dřevěná smrková s lazurou), jednak okna s trojskly (opět plastová i dřevěná). Pro zajímavost jsme si nechali nacenit i ALU okna od Internormu.
Zajímavé bylo také sledovat, jak jednotliví výrobci, či lépe řečeno obchnodníci, pracují se slevami. Zatímco jeden nasadil nižší základní cenu a z ní strhnul nějaké to procento, jiný akcentoval fakt, že posílá supervýhodnou nabídku s mega-slevou (i 40 %!)...
Ve finále jsme pak mohli srovnávat, jak si v pomyslném žebříčku stojí firmy s nejsilnějším marketingem či tradicí nebo jak se od sebe nabídky jednotlivých firem liší například co se ceny dopravy a montáže, popř. záruk týče.

Žebříček nabídek oken se zasklením Ug 1,1 najdete ZDE.
Žebříček nabídek oken se zasklením Ug 0,6-0,7 najdete ZDE.

1 komentář:

  1. Doby se mění a marketingoví mágové těchto firem zkouší kamuflovat čím dál propracovanější metody, jak ze zákazníků vytáhnout co nejvíce peněz. Když jsme si nedávno nechali vyměnit na celém RD plastová okna, měli jsme 23 reakcí na poptávku těchto oken. Vzhledem k zimnímu období nám dala třeba firma Ternofirek velmi výhodnou cenu a nakonec dodržela do detailu. Jiná firma nabídla kalkulaci o 15% nižší a až při jednání na místě z "pánů stavebníků" vypadlo, že nejsou připraveni na dodatečnou montáž překladů, že nemaj schopné zedníky, k teří umí vytvořit nové překlady a že cenová kalkulace se navýší o další ochranné UV folie za každé okno... nervy moje :-) pak se člověk má na něco spoléhat.

    OdpovědětVymazat